Indonesië (deel 2) + Sydney - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Onno Zeegen - WaarBenJij.nu Indonesië (deel 2) + Sydney - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Onno Zeegen - WaarBenJij.nu

Indonesië (deel 2) + Sydney

Blijf op de hoogte en volg Onno

04 Maart 2013 | Argentinië, Puerto Iguazú

Hallo allemaal!

Zit nu inmiddels in Iguazu en heb het bijhouden van m'n reisverslag een beetje achter wegen gelaten. Daarom hier een korte update!

Vorige keer dat ik het verslag had geschreven zat ik in Bandung. Het lijkt wel een eeuw geleden dat ik daar geweest ben! Vanuit Medan ben ik met de trein naar Jogjakarta gereisd. Een schitterende reis om nooit te vergeten door de natuur van Indonesië!

Omdat ik twee dagen langer dan gepland in Bandung vast zat en er ontzettend veel mooie en leuke dingen te doen zijn in Jogja had ik een vrij strakke planning om alles te zien wat ik wilde. In drie dagen ben ik naar de Prambanan Temple geweest, heb ik een bruiloft meegemaakt en heb ik de merapi vulkaan beklommen. Dat laatste was zwaar maar wel heel bijzonder! Je vertrekt rond middernacht en na vijf uur klimmen in het donker kom je aan op de top van de vulkaan! En dan wachten tot de zon op komt... En aangezien ik die avond daarvoor maar 3 uur geslapen had kon die zon wat mij betreft niet snel genoeg komen! Desalniettemin was het het meer dan waard.

Voordat ik zou vertrekken richting Bali heb ik tussen Jogja en Bali ook nog de Bromo vulkaan beklommen. Ook hier moest het uitslapen nog even op zich wachten want om 04:00 reden we weg naar het uitkijkpunt om eerst vanaf daar de zonsopgang te bekijken... Maar dat deden we niet alleen! Zowel op het uitkijkpunt als op de Bromo was het knetterdruk!

Bromo was de laatste stop op Java, want vanuit daar ben ik doorgereisd naar Bali. Ik kwam daar aan in de nacht van 29 op 30 december. Dus perfect om een dagje aan het strand te liggen en de dag daarna oud en nieuw te vieren samen met Sjoerd en de rest van de familie! Ik heb een heerlijke tijd gehad en ben 2 januari vanuit Sanur vertrokken naar de Gili eilanden.

Met de fastboat reis je binnen 1,5 uur van Bali naar Gili. Er zijn 3 verschillende eilanden: Gili Trawagan, Meno & Air. Mijn eerste stop was Gili Air. Een rustig maar gezellig eiland. Heb bij aankomst gelijk vijf duiken geboekt en kon niet wachten om m'n eerste duik te maken. Na drie dagen gedoken te hebben op Gili Air en het me iets te rustig werd op het eiland, ben ik met de boot naar Gili Trawagan gevaren. Gili Trawagan staat bekend als het party eiland van de drie. Ik ben daar 5 dagen geweest. Heb gefeest op het strand gelegen en veel opgetrokken met de lokals van m'n guesthouse.

Op 12 januari ben ik terug gegaan naar Bali want m'n ouders en m'n zus kwamen vakantie vieren op Bali! Omdat er te hoge golven waren op zee was het te gevaarlijk om de fastboat te nemen. Enige alternatief was de slowboat. Met de nadruk op slow. Elf uur later kwam ik pas aan op plaats van bestemming: Echo beach. Hier verbleven we in een prachtig huis. Het was geweldig om iedereen weer te zien! Ook sjoerd. En na een week in Echo Beach gezeten te hebben zijn we met de familie en Sjoerd doorgereisd naar Ubud.

In Ubud hebben we monkey forest bezocht en een schitterende mountainbike tour gedaan door de rijstvelden! Een avond hebben we verschrikkelijk lekker gegeten bij Mozaic. Het was wat prijzig maar het wel waard! (Bedankt nog pap)

Na Ubud gingen we door naar Gili. Gelukkig konden we met de speedboat en waren we dus binnen 1,5 uur op Trawagan! Hier hebben we 5 dagen lang op het strand gelegen, heerlijk gegeten en m'n zus en ik hebben veel gedoken! Wederom schitterend en omdat m'n zus de go pro had meegenomen hebben we alle duiken kunnen filmen. Dus na de duik zaten we met z'n vieren achter de computer en konden de oudjes zien wat er allemaal te zien valt onder water.

Na Gili hebben we de laatste drie dagen nog in Sanur overwinterd. Dit zeg ik omdat het hotel helemaal was volgeboekt met Nederlandse bejaarden die drie maanden uit Nederland waren gevlucht om de warmte op te zoeken in Bali! Wat een pech. Maar ook daar hebben we het super gehad!

M'n ouders en zus zijn teruggevlogen op 28 januari en omdat m'n vlucht richting Sydney op 30 januari vertrok zijn Sjoerd en ik nog even een avond goed los gegaan in Kuta! De volgende dag vlogen we om 10:00 richting Jakarta en zijn dus gelijk na het uitgaan de taxi ingesprongen om heerlijk te gaan vliegen... Wat een hel!

Na een korte vlucht heb ik nog een nacht bij Sjoerd op de bank gehangen en vloog ik de 30e naar Sydney!

De reis naar Sydney was 10 uurtjes en aangezien ik goed had kunnen slapen in het vliegtuig heb ik geen last gehad van een jetlag en kon ik de hele dag prima door! Werd alleen de eerste dag al geconfronteerd met de verschrikkelijke hoge prijzen.. Het ontbijt dat ik kocht bij de supermarkt van 10 eieren, een half brood en 2L jus d'orange was maar liefst $18. 3 maanden in Azië gezeten te hebben was dat wel even wennen!

Mijn week in Sydney was geweldig leuk! Ik heb veel leuke mensen ontmoet en goed de stad kunnen zien. Heb alle highlights kunnen bezoeken en naar leuke feestjes geweest. Wat ook lekker was na m'n tijd in Azië is dat je een van de mensen bent en niet de speciale, lange, blanke toerist. Niet iedereen loopt je aan te gapen en wil met je op de foto.

Ik ben momenteel al een maand lang in Argentinië! En het gaat allemaal super. M'n grote zus is al een paar dagen hier en morgen gaan we de Iguazu watervallen bezichtigen. Heb afgelopen maand in Buenos Aires gezeten. Hoe dit allemaal was lezen jullie in m'n volgende verslag! Ik ga nu even een goede steak eten met een heerlijke rode wijn. En zoals jullie gewend zijn volgen de foto's op Facebook!

Xx

  • 05 Maart 2013 - 06:46

    Sjoerd :

    Toch leuk dat je het superleuk vond iedereen weer te zien! Ook mij! Haha

  • 05 Maart 2013 - 09:33

    Pieter:

    Ottoman, hier in Nederland begint de zon ook lekker te schijnen! Ben wel benieuwd waarom je 10 eieren eet als ontbijt? Ben je lekker de muscletjes aan het kweken? En heb je die stinkzwam yme al gezien? Kan niet wachten tot je volgende verslag, ben altijd aan het genieten
    xx
    Anton

  • 07 Maart 2013 - 22:41

    Alwin:

    On! wat ongelooflijk gaaf weer! Hoe was het met mijn vervelende broertje ;) ? wat een pech dat je de slowboat moest nemen, die doet z'n naam wel eer aan als ik dat zo lees! Zoals Piet al zei was t hier eindelijk ook een beetje lekker weer! Wordt nog lastig als je terug bent om je basisplek te heroveren trouwens, ik vorm nu samen met Emaan een onpasseerbaar duo achterin! veel plezier in zuid-amerika, zal wel weer een heel ander avontuur worden dan Azie, ik kijk uit naar je nieuwe verslag! Xx Allieee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Puerto Iguazú

Onno

Actief sinds 01 Nov. 2012
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 13793

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2012 - 01 Juli 2013

Mijn wereldreis

Landen bezocht: