Argentinië & Bolivia - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Onno Zeegen - WaarBenJij.nu Argentinië & Bolivia - Reisverslag uit Cuzco, Peru van Onno Zeegen - WaarBenJij.nu

Argentinië & Bolivia

Blijf op de hoogte en volg Onno

04 April 2013 | Peru, Cuzco

Argentinië & Bolivia

Vanuit Sydney reisde ik naar Buenos Aires. Een reis van 24 uur. Sydney - Santiago 12 uur vliegen, 6 uur wachten in Santiago, Santiago - Buenos Aires 5 uur vliegen. En omdat je door de tijdzone heen vliegt beleef je twee keer dezelfde dag! Best wel grappig!

Mijn tijd in Buenos Aires was echt geweldig! Heb ruim een maand in het Milhouse hostel gezeten. Bekent als het party hostel van BA. Elke avond is er feest. Ik kwam op een donderdag aan en die maandag daarop begonnen m'n Spaans lessen. De combinatie Milhouse en Spaans lessen is niet echt goed voor je Spaans. Aangezien er elke avond wel een feestje gaande is en je het feest moet doorkruisen om in je kamer te komen is het wel erg verleidelijk om een biertje mee te pakken. En het bleef dan meestal niet bij 1... Na twee weken flink gefeest te hebben, heb ik de laatste week rustig aan gedaan om mijn Spaans een beetje te bevorderen. Op de laatste dag van m'n Spaans lessen kwam m'n zus aan. Die voor een maand mee ging reizen in Argentinië en Bolivia.

We hebben samen besloten om nog 5 dagen in BA te blijven. Het weer in BA was die dagen zoals gewoonlijk erg lekker en we hebben dus ook lekker door de stad kunnen slenteren en op terrasjes kunnen zitten. Maar dat deden we niet met z'n tweeën want Odette kwam in de supermarkt van de kleine Stad BA heel toevallig iemand tegen uit Amsterdam: Stefanie. Met z'n drieën hebben we deze dagen veel leuke dingen gedaan, heerlijk gegeten en heb ik de dames het uitgaansleven van BA laten zien.

Die maandag vertrokken we richting Iguazu. Vooral bekend vanwege de schitterende watervallen. En niet is minder waar! We hebben hier drie dagen gezeten. En hebben in die dagen de Argentijnse en Braziliaanse kant van de watervallen bezocht. De Argentijnse kant staat bekend om de vele watervallen en de Braziliaanse kant om het geweldige mooie uitzicht! (Zie foto's)

Na Iguazu zijn we verder gereisd richting Mendoza, dat bekent staat als de wijnstreek van Argentinië. Hier hebben we een wijntour gedaan, waarbij je op de fiets langs verschillende bodega's gaat. En overal wijn gaat proeven. Na een tour van 6 uur en vijf liter wijn werd het fietsen toch wat zwaarder en zeer lachwekkend!

De vliegtickets naar Iguazu en Mendoza waren goed betaalbaar, maar om te vliegen naar de volgende bestemming werd ons iets en vooral mij iets te prijzig. Daarom 19 uur in bus richting Salta. De busreis ging sneller dan verwacht en zaten dus al snel in ons hostel. In Salta hebben we een auto gehuurd om de touren richting Cafayate. Hier heb je enorme rotspartijen, valleien en mooie uitzichten! Het was heerlijk om weer auto te rijden en met een zonnetje op de bakkes kan het nooit te lang duren.

Salta was onze officiële laatste stop en vanuit daar zijn we doorgereisd naar Bolivia. Maar omdat we de grens over moesten hebben we eerst nog een nacht geslapen in La Quiaca. Dat ligt op de grens van Argentinië en Bolivia. Na een nacht goed geslapen te hebben zijn we de volgende dag de grens overgewandeld en vanuit Villazón met de bus verder gereisd richting Tupiza.

Hier hebben we een vier daagse tour geboekt waarbij we met twee anderen in een jeep door de natuur Vanuit Bolivia reden en op verschillende plekken stopten om onwaarschijnlijke mooie dingen te zien. Meren in alle kleuren, geisers, flamingo's, lama's en natuurlijk de zoutvelden. Het is bijna niet te beschrijven hoe mooi en bijzonder het was. Daarom verwijs ik jullie wederom naar de foto's die volgen op Facebook.

Aan het einde van de tour werden we gedropt in Uyuni en hebben vanuit daar de bus gepakt naar Sucre. Omdat we tijdens de tour elke dag tussen 05:00 en 05:30 op moesten staan, zijn we in Sucre goed tot rust gekomen. We hebben heerlijk gegeten, op het terras gezeten en genoten van het goede weer. Sucre is echt een leuke stad waar alle gebouwen wit zijn en na 3 dagen hier verbleven te hebben moesten we weer door.

We zijn vanuit Sucre naar La Paz gevlogen. Waar ik m'n woest aantrekkelijke huisgenoot zal meeten! En nam ik na 2 dagen afscheid van m'n zus. Die na bijna een maand meegereisd te hebben weerterugvliegt naar Nederland. De tijd met haar samen is heel snel gegaan, desalniettemin (speciaal voor jou Mulders) hebben we een geweldige tijd gehad om nooit te vergeten!

Had van andere backpackers gehoord dat La Paz niet een heel boeiende stad was. Maar dat was het wel! Heb hier daarom ook een week gezeten. Een stad waar veel te doen is en met goede feesten! Een van de hoogtepunten van La Paz was Urban Rush. Een activiteit waar ik nog nooit van gehoord had en datje maar op 2 plekken in de wereld kan doen. Je loopt namelijk vanaf een 50 meter hoog gebouw naar beneden... Super gaaf! (Zie foto's)

Na La Paz wilden we de bus pakken naar Lake Titicaca. Een van de hoogtepunten in Bolivia. Maar omdat er blokkades waren konden we er niet komen en hebben we besloten om het over te slaan en verder te reizen naar Arequipa (Peru).

Met Yme reis ik verder in Peru en daarna richting Ecuador en Colombia. Hoe dat gaat lopen weet ik zelf ook nog niet ;-). Nog maar drie maanden te gaan want 1 juli vlieg ik vanuit Rio naar Amsterdam.

Gelukkig is in Nederland de lente begonnen en hoop voor jullie dat het weer nu ook beter wordt! Ook hoop dat alles goed met jullie gaat! Dikke xx

  • 04 April 2013 - 15:49

    Bobbie Van Der List:

    Lekker bezig hoor Chris Z.! Titicaca, heerlijke plaatsnaam! De 010 variant op het Spaanse Tiki Taka ..

  • 09 April 2013 - 16:46

    Alwin:

    Lange Onno! Weer zo'n jaloersmakend reisverslag! Die watervallen lijken me ook heel mooi! Het gaat goed met mij, net begonnen aan m'n stage dus wel een beetje zwaar maar daar hoop ik snel aan te wennen. Lente is inderdaad dan ook EIN-DE-LIJK begonnen in Nederland, heb vorige week zelfs m'n zonnebril op gehad! Pas je goed op m'n lelijke broertje? XX Allie

  • 09 April 2013 - 16:55

    Pieter:

    Ottomaannnn, jezus wat baal ik dat ik moet studeren. Net twee tentakeltjes achter de rug, maar ben nog wel even bezig. Ik hoop in de zomer net zo'n mooie reis als jij te maken, maar dan naar Iran. Kan helaas niet veel feesten daar, en eten wordt ook lastig want het is dan ramadan. Maar dat mag de pret natuurlijk niet drukken. Trouwens, ik heb 2 juli nog tentamen, dus wil graag tot dan in je huis blijven, anders wordt het zo'n chaos en ik MOET alles halen, anders kom ik je volgend jaar in het zwembad vergezellen...
    Nou, geniet er nog van, ook met schaap, en doe mono de groeten.
    Joe, xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Onno

Actief sinds 01 Nov. 2012
Verslag gelezen: 560
Totaal aantal bezoekers 13824

Voorgaande reizen:

26 Oktober 2012 - 01 Juli 2013

Mijn wereldreis

Landen bezocht: